Bygdsiljum

var vi i igår=) De är en slalombacke en 7mil från stan....återkommer till detta sen...
I fredags sprang jag runt som en tok, hämtade ett par pjäxor på Gluntens, lämnade dem hos björn, hem och fixa mig inför att åka ner på stan och gå förbi AMS och höra om de går att anmäla sig som arbetssökande till 100% då jag om jag får fortsätta på jobbet bara för 75% och vill ju som ha ersättning för 100%, var beredd på att de skulle ta ett antal timmar, men va över på 10min, fick höra hur jag skulle göra och att jag va välkommen tillbaka. Till stadium sen och fixa underställ och googles för lördag...tyvärr inga rosa goggles, men ett rosa fint underställ=)
Ut till Umedalen och hämta skidorna som brorsan haft några år, myste lite med Axel och sen hem till Björn igen för att lämna dem. Bio på kvällen, Snabba Cash, va bra, rätt tragiskt hur de kan vara...de som känns tyngst är ju att de typ kan va så i verkligheten, insåg hur skyddat jag lever!
Hem, i säng rätt tidigt....för att på lördag kliva upp halvt i ottan för att göra sig klar för att åka till Bygdsiljum....
mackor gjordes, korv kokades och choklad värmdes=) packade ner allt och gick till bussen när calle väntade på oss, in i bussen och sova lite....Kom fram till backen, fick hjälp att ställa in mina skidor efter pjäxorna och sen hyrdes de hjälm...Har jag inte stått på ett par skidor sen årskurs 9 känns de som att de kan behövas! Träfafde även Lotta och Tommie där=) tommie åkte för första gången, riktigt duktig va han!
Hur gick de för mig då? Det är ju slalomen som pajjat mitt knä, så jag va rätt spänd, men peppar peppar så gick de bra, vid 14 tiden började de göra ont, då jag direkt när de blev isigt började ploga och spännde knät!Så de blev värmestugan som jag sen fick besök av björn, tänkte åka sista åket men fick höra att jag borde skippa sista åket, men trotsig som man är så åker jag och calle ett sista åk, tror ni inte att jag höll på att ramla??? JO!!!Men tack och lov så lyckades jag parera mig själv, vi valde en av de lättare backarna! Sen packa vi in oss på bussen och somnade=) hem, duscha, spelade ett jätte sött spel på PS hos Björn=) Var helt färdig på kvällen, låg i soffan fram tills de va dags att sova, sov gott inatt, mindre öm i kropen än va jag trott....
Tänkte nog försöka baka lite idag, fyller år om 2v=) vet dock inte riktigt va jag vill ha....måste bestämma till idag har jag fått höra....

puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0