I'm alive!

Överlevde operationen.
Helgen började med rätt lugnt och skönt med puff, såg film och hade en allmänt slapp kväll, lördag kväll jobbade jag, AP lugnt va de, hade 4patienter och ALLA klarade sig själv!!! Så vi hade en väldigt lugn och skönt kväll på jobbet! Nästan för lugnt, varför är man aldrig nöjd????
For hem till Puff, sen iväg till Nisse på fest, jag va bara där en stund, galet psykologiskt att fasta, fick inte äta från midnatt, direkt när kl blev 00.01 så blev jag jätte hungrig, fick dricka vatten iaf. Hem och op-duscha, har aldrig varit så ren som jag va i söndags, sov knappt en blund den natten, vaknade 1h före klockan, op-duschade igen och sen gick jag upp till avdelningen för att sedan gå till uppvak 3 där jag skulle anmäla mig. Hade ingen bra sjuksköterska som hade hand om mig, tyckte inte alls om hon!!!! Hade puff där som sällskap iaf så jag blev lite road iaf:)
Sövningen som jag fasade mest för gick väldigt smärtfritt, de sprutade in alla meducinerna, sen sa narkosssk att nu ska du få lite luft och sen nästa gång jag kollade upp så låg jag på uppvaket igen och hade ONT i knät! Sskn på uva fortsatte att va hemsk! Hon borde inte få jobba där!!!!!

Anja och Jannice kom och hämtade mig med rullstol på UVA, brorsan kom och hämtade mig på avd och körde mig till Puff så att jag inte skulle behöva va själv. Va rätt groggy där på söndan, sov MÅNGA timmar den natten!!!! Knaprar piller om vart annat, knappt smärtfri av dem, men jag kämpar på. Kryckor är grymt segt att hoppa på, tog 30min mellan Ålidhöjd och Ålidhem Centrum....idag hade jag en ny pärs, hoppade från Ålidhöjd till NUS!!!!Va helt FÄRDIG!!!! Sen en snabbis ner på stan, men fick inte tag i de jag skulle ha tag på:( sen blev de hem till mig, inte varit hemma sen i fredags typ....känns skumt!

Söta kicki hade budat blommor till mig, de värmde:)

Ska titta på Idol nu, inte följt de alls nu, så de är inte så roligt, men men...funderar på att pyssla lite sen!

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0